دورکاری و فریلنسینگ (فریلنسری) چه تفاوتی دارند؟

امروزه تعداد افراد طرفدار شغل‌های از راه دور به سرعت در حال افزایش است. استخدام از راه دور به ویژه برای افراد مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بسیار جذاب است. دورکاری یا فریلنسری نسبت به کارمندی مزایای زیادی دارد. به همین دلیل است که روز به روز تعداد کسانی که ترجیح می‌دهند از راه دور کار خود را انجام دهند در حال افزایش است.

به عنوان یک کارفرما نیز استخدام نیروی کار جدید، می‌تواند چالشی دشوار باشد. این واقعیت که نمی‌توانید از نظر حقوق با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنید یک واقعیت است. به همین دلیل بسیاری از مشاغل به برون سپاری یا استخدام فریلنسر و کارمند دورکار روی می‌آورند. به همین دلیل در این مطلب به شما توضیح دهیم که “دورکاری چیست؟ تفاوت فریلنسسینگ و دورکاری چیست؟”. قبل از آن بهتر است بدانید که فریلنسر و دورکار هرکدام چه مزایایی دارند؟ در پایان نیز پونیشا را به عنوان بهترین سایت فریلنسری به شما معرفی می‌کنیم.

علاقه مردم به دورکاری

بر اساس یک نظر سنجی، اکثر مردم حداقل چند وقت یک بار، علاقه دارند که دورکار شوند. عواملی چون تغییر در سبک رفتار در زندگی، آلودگی هوا، شلوغی مسیر و پیدایش کرونا ویروس، باعث شده که کار از راه دور نسبت به گذشته بسیار بیش‌تر شود. اما کار کردن در منزل شرایط مختلفی دارد. احتمالاً در این بین شما هم با دو عبارت فریلنسر و دورکار رو به رو شده باشید. با یک تعریف کلی از هردو، می‌توانید با تفاوت‌های این دو آشنا شوید.

دورکاری چیست؟

دورکار کسی است که استخدام یک شرکت است، اما بخشی از روزهای هفته یا تمام آن را کار خود را از راه دور انجام می‌دهد. در موقعیت شغلی دورکار، شما همچنان به عنوان کارمند آن شرکت محسوب می‌شوید. کارهای از راه دور را می‌توان در هر جایی انجام داد. معمولاً شرکت‌هایی که دارای که کارمند دورکار استخدام می‌کنند، ساعت کاری مشخصی دارند.

از مزایای دورکار بودن این است که می‌توانید در شرایط مورد نظر خود کار کنید. همچنین دز زمان، هزینه‌های رفت و آمد شما صرفه جویی می‌شود.

فریلنسری چیست؟

فریلنسر فردی است که برای خودش کار می‌کند و در استخدام هیچ شرکتی نیست. فریلسنر پروژه‌ها را به صورت قراردادی کار می‌کند. در این موقعیت شغلی فرد می‌تواند برای سازمان‌های مختلف به صورت همزمان کار کند. از مزایای فریلنسر بودن این است که ساعت کاری را خودتان تعیین می‌کنید و در هرجایی که بخواهید می‌توانید کار کنید. امروزه روز به روز به تعداد فریلنسرها اضافه می‌شود.

دورکاری و فریلنسری چه تفاوتی دارد؟

قبل از این که تفاوت دورکاری و فریلنسری را بیان کنیم، شباهت آن‌ها در این است که هردو از راه دور هستند. اما اصلی‌ترین تفاوت فریلنسر و دورکار، نوع قراردادی است که با کارفرما و کارفرمایان خود دارند. در دورکاری شما کارمند شرکت محسوب می‌شوید؛ ساعت کاری مشخصی دارید اما در کنار آن از مزایای کارمندی مانند بیمه بهره‌مند هستید.

اما فریلنسر قرارداد کوتاه مدت و به صورت پروژه‌ای است. فریلنسر به ازای هر پروژه هزینه خاصی دریافت می‌کند و پس از پایان پروژه دیگر مسئولیتی ندارد. علاوه بر آن می‌توانید با مدیریت زمان خود، چندین پروژه را به صورت همزمان اجرا کنید. اما در این حالت دیگر از مزایایی از قبیل بیمه بهره مند نخواهید بود.

استفاده از سایت‌های فریلنسری برای دور کاری

یکی از بزرگترین مشکلات فریلنسر بودن این است که ممکن است همیشه پروژه کاری برای شما وجود نداشته باشد و در مواقعی بیکار بمانید. مدیریت هزینه‌ها و پروژه ها در فریلنسری کاملا به عهده خود شماست. با این حال نگران نباشید، امروزه با وجود سایت‌های فریلنسری، می‌توانید هر زمان که خواستید پروژه جدید به دست آورید.

شما می‌توانید به عنوان کارفرما در سایت‌های فریلنسری ثبت نام کنید و پروژه‌های خود را به متخصصین بسپارید. یا اگر به دنبال کار هستید می‌توانید به عنوان نیروی متخصص در سایت ثبت نام کنید و به دنبال کار بگریدید. اکثر پلتفرم‌های فریلنسری به این صورت هستند که کارفرما یک کار ایجاد کرده و افراد متخصص هزینه پیشنهادی خود را به کارفرما اعلام می‌کنند. کارفرما نیز متخصص مورد نظر خود را برای انجام کار انتخاب می‌کند.

اما با همه این تفاسیر، بهترین سایت فریلنسری ایران کدام است؟

پونیشا: بهترین سایت فریلنسری ایران

اگر شما هم فریلنسر هستید یا به عنوان کارفرما می‌خواهید از متخصصین فریلنسر برای انجام‌ کارهای کسب و کار خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما سایت پونیشا است. پونیشا به عنوان یک پلتفرم امن برای کارهای فریلنسری و دورکاری، بسیار مناسب است. با وجود بیش از 270 هزار فریلنسر و انجام بیش از 60 هزار پروژه موفق، پونیشا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

از دیگر مزایای استفاده از پونیشا، پرداخت کاملا امن آن است. کارفرما هزینه پروژه را در سایت پونیشا وارد می‌کند. اما متخصص اجازه برداشت این مبلغ را ندارد تنها در صورتی که پروژه کاملا انجام و توسط کارفرما تایید شود. پونیشا معتقد است که یک بازار کار آنلاین نیست. بلکه یک کارخانه آنلاین است که با فراهم کردن ابزار مناسب برای انسان‌های با انگیزه، جهان را به مکان بهتری تبدیل می‌کند.

حوزه‌های شغلی مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی، گرافیک، برنامه نویسی، طراحی سایت، مشاوره و… در پونیشا وجود دارد. از جمله دیگر مزایای ponisha می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عضویت رایگان
  • رابط کاربری کاملا جذاب
  • امنیت بالا
  • فریلسنرهای کاملاً حرفه ای
  • امکان بررسی نمونه کارهای فریلنسر
  • فضای کاملا رقابتی
  • و….

برای ثبت نام در سایت پونیشا و استفاده از خدمات دورکاری و فریلنسری سایت پونیشا، می‌توانید به آدرس ponisha.ir مراجعه کنید. علاوه بر تمام این‌ها، بلاگ پونیشا نیز شامل مقالات و آموزش‌های بسیار حرفه‌ای و کارآمد است که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معرفی بلاگ پونیشا

با مراجعه به وبلاگ پونیشا، می‌توانید به یک فریلنسر کاملاً حرفه‌ای تبدیل شوید. بلاگ پونیشا شامل آموزش‌های کاملا رایگان است که به شما در زمینه‌های مختلف مانند برونسپاری پروژه، فریلنسینگ و دورکاری کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از اخبار سایت پونیشا با خبر شوید. برای مراجعه به بلاگ پونیشا می‌توانید به آدرس /ponisha.ir/blog وارد شوید.

منبع: chetor.com

2 پاسخ

  1. خیلی بهتره در کنار فریلنسری کار ثابت هم داشته باشیم تا وقتی پروژه‌ای نداشتیم حداقل خرج زندگی رو داشته باشیم

    1. برای اول کار تایید میکنم چون تعداد مشتری و دایره ارتباطیتون کمه، بعد از یه مدت نیازه تمرکز روی کار اصلی خودتون باشه تا کیفیت کارتون بالا بره
      ممنون از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *